torsdag den 16. juni 2016

Svigtet


Vi valgte at lave noget som er meget klassisk indenfor film verdenen, da vi i gyseren også har indraget en historie om ulykkelig kærlighed, og realisme. Dette er kontrast til tidens tendenser om zombier og ånder der ikke er noget videnskabeligt beviseligt.
Vi har brugt POV teknikken fordi vi føler at den i nogle tilfælde, kan være med til at give indblik i hvordan personen har det og agerer når det er en film uden monolog og dialog.
POV teknikken gør det muligt at udelade nær optagelser af personerne i filmen netop fordi, det via filmingen er muligt at se om der er tale om en der forholder sig roligt, nervøs eller bange.
Belysningen(low-key) og sort-hvid effekten er valgt med omhu, fordi det er med til at sætte en stemning, og skabe en mere dyster følelse.
Ude i den pædagogiske praksis, kan der filmes aktiviteter, men også skabe en kreativ aktivitet omkring det eks. cirkus eller skuespil og derved have en kreativ aktivitet for alle også de der ikke ønsker at stå på scenen.
Pædagogisk mener vi at der kan være mulighed for at bruge film som redskab men ikke nødvendigvis spillefilm, til eksempelvis at tage ud med en borger der har en psykisk funktionsnedsættelse og filme familiemedlemmer, aktiviteter i hverdagen, tidligere hjem og lignende så disse også kan omgive sig med deres venner og familie, selv når disse er taget hjem og pædagogerne er tilbage.

3 kommentarer:

  1. Der var rigtig gode kamera vinkler, men skulle måske have brugt lidt mere tid på at tage om, der hvor de griner. Skulle eventuelt have lavet større opbygning omkring stemningen. GOdt det er holdt i sort/hvid. Det er godt det er realistisk Gr. 1

    SvarSlet
  2. Fortællingen:
    - Selve fortællingen er det som fungerer bedst for filmen synes vi.
    - Det med svigt er et godt tema, som har et pædagogisk perspektiv.

    SvarSlet
  3. pædagogisk/didaktisk relevans:
    Det kan være en god ide at bruge jeres tema, med svigt, i forholdt til unge udsatte, så de kan bearbejde følelser og oplevelser. Temaet kan overføres til andre æstetiske produkter som bl.a. skulpturer, film med andre genre.

    SvarSlet